Titel : De essentie van Gastvrijheid
Doel : Onderscheidend vermogen creëren door gebruik te maken van de kracht van gastvrijheid
Inhoud :
- De maatschappelijke beweging: de beleveniseconomie
- Basisprincipes van gastgerichtheid
- Het onderscheid tussen service, klantgerichtheid en gastgerichtheid
- De uniek peilers van gastgerichtheid: Beleving & Perceptie
- Belemmerende factoren om niet gastvrij te zijn
- De 7 stappen van gastgerichtheid volgens Fred Lee
- Voorwaarden om gastgerichtheid succesvol in te bedden
- Oefening in houding en gedrag op gebied van gastvrijheid
- Leiding geven aan thema gastvrijheid
- Incl. nieuwste baanbrekende inzicht op gebied van mentaliteitsverandering. Dit inzicht geeft weer waarom mensen veranderen of waarom niet. U leert dit inzicht toe te passen hoe u medewerkers incl. uzelf in beweging krijgt.
Doelgroep : Voor teamleiders, leidinggevenden, managers, zelfstandigen en alle medewerkers die met gastvrijheid hebben te maken en die daarin het onderscheid willen maken. Voor alle branches toepasbaar.
Effecten :
- Direct toepasbare gastvrijheidsinzichten op gebied van gedrag, woordkeuze en houding
- Praktische leiderschapstips hoe gastvrijheid in te bedden
- Professionele “gastgerichte medewerkers”
- Imago plus van de organisatie
- Arbeidsplezier neemt toe
- Een energiegevende organisatie (of team) met aantrekkingskracht
- Meer tevreden klanten (intern en extern)
Bijzonderheden : Praktische vertaalslag gebaseerd op de bewezen gastvrijheidsprincipes aangevuld met principes van Fred Lee. Fred Lee heeft managementervaring met Disney-parken en met ziekenhuizen. De koppeling levert een inspirerende visie op hoe gastvrijheid kan verbeteren.
De dag reikt praktische handvatten aan om uw gastvrijheid te vergroten en handvatten aan hoe hieraan leiding te geven en hoe dit te faciliteren. U groeit in uw gastvrijheid en in uw leiderschap.