Gastvrijheid met Fred Lee

Fred-Lee

In het kader van onze lezingencyclus “De patiënt centraal!!…en nu écht”, komt Fred Lee in maart opnieuw naar Nederland en doet daarbij drie ziekenhuizen aan. De auteur heeft met zijn boek “If Disney ran your hospital: 9½ things you would do differently” veel mensen geïnspireerd. Tijdens zijn vorige bezoek in mei 2008, luisterden al velen ademloos naar zijn verhalen. Deze maakten bijzonder veel indruk en raakten precies de gevoelige snaar bij medewerkers, professionals, managers en bestuurders. Het Kwaliteitsinstituut CBO heeft daarom met een drietal Nederlandse Ziekenhuizen het initiatief genomen Fred Lee nogmaals zijn lezing in een aantal ziekenhuizen te laten houden. Voor u de unieke kans om samen met collega’s uit uw ziekenhuis naar hem te luisteren op een locatie bij u in de buurt.

Fred Lee was senior vice-president van het Florida Hospital én werkte bij Disney University. Hij was mede-ontwerper van Disney’s driedaagse seminar voor de gezondheidszorg “Disney’s approach to quality service” en een nieuw seminar “Customer Loyalty”. Aan de hand van zijn ervaringen schreef hij zijn bestseller waarin hij vergelijking maakt tussen Disney en het ziekenhuis. Lee bracht met zijn ideeën vele ziekenhuizen in de Verenigde Staten in beweging. Hij werkt met een nieuw paradigma voor patiëntgerichte zorg en vanuit het perspectief van patiënten. Diverse ziekenhuizen raakten gemotiveerd, geïnspireerd en vonden zijn benadering effectiever dan de gebruikelijke benaderingen. Zij veranderden hun aanpak door het verhaal van Fred Lee.

4Human Training & Coaching heeft een training ontwikkeld gebaseerd op de principes van Fred Lee. Deze training is t.b.v. van alle medewerkers en gaat in op gastvrijheidsbeleving in het ziekenhuis. Voor de leidinggevende is een programma ontwikkeld hoe dit het beste kan worden geïmplementeerd. Sinds het najaar 2008 wordt dit programma succesvol gedraaid binnen de Reinier de Graaf Groep te Delft.